Das Filmfest opět představí českému publiku to nejnovější z filmové krajiny německy mluvících zemí. V rámci sekce DAS FILMFEST SPEZIAL se objeví velkofilmy i nezávislé snímky, které v rámci německojazyčné filmové tvorby tematicky či esteticky vynikají.
AT, Komedie, Andreas Schmied, 96 min.
Bez práce, bez střechy nad hlavou a jen s 8 % baterky na mobilu? Žádný problém pro Georgyho Hillmaiera. Poté, co je vyhozen z bytu a náhle mu zemře kamarád z kapely, přijde na fantastický podnikatelský záměr – dá sebe i své tělo na prodej ženám. Jeho obchod zaznamenává ohromný boom a zdá se, že je s novým životem vše v pořádku.
AT, Drama, Gregor Schmidinger, 90 min.
Jakob bojuje s úzkostnou poruchou, která mu čím dál tím více komplikuje život. Jednou v noci pozná na erotickém video chatu šestadvacetiletého umělce Kristjana. Aniž by se ve skutečnosti potkali, začne mezi nimi vznikat virtuální přátelství.
AT, Drama, Marie Kreutzer, 108 min.
100 odpracovaných hodin týdně a 5x týdně sportovní aktivity – s třicítkou na krku má Lola svůj soukromý život plně pod kontrolou, stejně jako svoje zaměstnání v poradenské firmě. Tají vztah k vedoucí týmu Elise, nikdo netuší, že má sestru Conny, a nikdo neví ani o psychické nemoci, která se objevuje v celé jejich rodině.
Výstřední rebelové i nenápadní hrdinové všedního dne… Sekce REBELLION & REVOLTE se zaměřuje na ty, kteří se bouří proti společnosti, autoritám, konformitě či pravidlům. Na ty, kteří vzdorují nátlaku a útlaku, i na ty, kteří se jen nebojí jít proti proudu.
AT, Komedie, Elena Tikhonova, 93 min.
Megalomanský ruský oligarcha Igor si chce v centru Vídně postavit vilu – přímo uprostřed velkého mostu Schwedenbrücke. Aby dosáhl svého cíle, je ochoten použít veškeré prostředky. Jeho tlumočnice Nadja a její kamarádky mají ovšem s Igorovými penězi jiné plány…
AT, Drama, Katharina Mückstein, 96 min.
Mati a její parta kamarádů brázdí na vytuněných mopedech okolí a znepříjemňují život ostatním dívkám. Když se však do Mati zamiluje Sebastian, vůdce jejich party, a ona se skamarádí s nenáviděnou Carlou, hrozí jí, že svoje postavení mezi kluky ztratí…
AT, Drama, Alexandra Makarová , 99 min.
Romeo a Julie na předměstí: Optimistický a zasněný teenager Pepe žije s dalšími slovenskými Romy u svého despotického strýce Rockyho ve Vídni. Jednou se objeví stejně stará Marcela, která si chce u Rockyho vydělat na dluhy svého otce. Oba teenageři se do sebe zamilují a začnou společně snít o lepší, spravedlivé budoucnosti.
AT, Komedie, Eva Spreitzhofer, 92 min.
Ateistce a feministce Wandě se celý život obrátí vzhůru nohama, když jí její pubertální dcera Nina sdělí, že se rozhodla přestoupit na islám. Nina si teď říká Fatima, nosí šátek a začíná okamžitě žít halal – se vším všudy, alhamdulillah!
Sekce DIE DOKU přináší ty nejnovější a nejzajímavější dokumenty, které v poslední době v rámci německojazyčného filmu vznikly.
AT, Dokumentární, Ulli Gladik, 94 min.
Film Tuzemsko sleduje tři fanoušky pravicové Svobodné strany Rakouska (FPÖ) před a po volbách do rakouského parlamentu: servírku, nezaměstnaného muže a úředníka. Zatímco vyrůstali v dělnických rodinách věrných sociální demokratům, vkládají nyní svoje naděje na FPÖ. Všichni tři mají velký odpor vůči „cizincům“. Zároveň touží o lepším životu pro „obyčejné lidi“.
AT, Dokumentární, Flavio Marchetti, 88 min.
Ve vídeňské záchranné stanici žije na 1000 zvířecích chráněnců, od odložených domácích mazlíčků přes zabavená exotická zvířata až po divoká zvířata, která byla vytlačena ze svého přirozeného životního prostředí. Přes to všechno je to ale místo plné naděje, které tvoří prostředí pro nespočetné množství skličujících i humorných příběhů.
Švýcarský filmový a divadelní herec Bruno Ganz patřil k nejvýznamnějším německy mluvícím hercům současnosti. Nejvíce se proslavil rolí Adolfa Hitlera ve filmu Pád třetí říše a právě tento snímek, stejně jako kultovní film Wima Wenderse Nebe nad Berlínem, budou spolu s dalšími filmovými klenoty k vidění v rámci retrospektivní sekce RETROSPEKTIVE: BRUNO GANZ.
Během filmového večera se díky atraktivnímu výběru snímků budete moci mnohokrát přesvědčit, že kvalitní film nemusí nutně mít 90 minut.